YONOBI

Reklame for:
Foto Rigetta Klint
HÅNDværk bookazine
YŌNOBI Studio



Glædelig 1. weekend i advent.
Herfra skal der lyde et: ”nyd december, nyd julen med gran, lys, glögg eller noget helt andet som giver dig julefred”.
Glæd hinanden med samvær og betænk endelig hinanden med gaver, men tænk dig om!
Husk at de butikker du støtter ved at handle i dem, det er dem som overlever, blomster og bliver.


Hvis ikke du allerede har lagt vejen forbi YŌNOBI i Løvstræde 1 i København, så får du lidt mere baggrund her. Nanna Egebjerg Jensen som står bag butikken/galleriet er portrætteret i HÅNDværk bookazine no 1 (du kan i øvrigt købe både bookazinet og bogen HÅNDVÆRK hos hende)

Det er altid en oplevelse at gå forbi, udstillingen ændres hele tiden både i form og i indhold.





Fra HÅNDværk bookazine:

Nanna er både stærkt medvirkende til og et rigtig godt billede på den yngre generations glæde ved håndværk og håndværksprodukter. Hun har de sidste 4 år drevet keramik galleri-butik, webbutik, keramikmarked og keramikkursusvirksomhed.

Senest har hun flyttet butik/galleridelen til det centrale København i nye højloftede lokaler, hvorfra hun både sælger dansk og international keramik herunder en del japansk kunsthåndværk.

De gamle lokaler fungerer nu som keramikskole kaldet YŌNOBI studio.

Hendes hjem er på mange måder en miniudgave af YŌNOBI’s univers. Der er keramik alle steder, og den bruges i hverdagen. ”Mine gæster får keramikken i hånden, når de besøger mig. Hos os er der tradition for, at man selv vælger sin kaffekop fra hylden,” fortæller Nanna.
”Jeg tror inderligt på at kunst og skønhed opleves gennem brugen af det. YŌNOBI betyder 'skønhed igennem anvendelse' på japansk”.
”På samme måde giver det mening at kunne invitere kunder og andre interesserede ind

i keramikken univers via vores keramikkurser i YŌNOBI Studio. Her kan man lære at dreje, modellere og udforme skulpturer. Vi har kurser er på flere niveauer, og kursister er i alle aldre. Fælles for dem er, at når de først selv har haft fingrene i leret så at sige, så har de en helt anden forståelse for det unikke håndværk. Det er nærmest en slags uddannelse i grundlæggende respekt for det keramiske arbejde – og for kunsthåndværk generelt”